On page optimizacija sajtova – odnosi se na faktore koji imaju uticaj na samom sajtu i rang listi u prirodnim rezultatima pretrage, bazirane na osnovu ciljanih ključnih reči koje se pojavljuju u sajtu. To su elementi koji se nalaze pod punom kontrolom onog ko je zadužen ua izradu vašeg sajta. Zato ja uvek govorim da SEO optimizacija sajta počinje onog trenutka kada kreće izrada sajta.
On page elementi obezbeđuju da vas pretraživači lakše pronađu, indeksiraju i razumeju aktuelno stanje i prirodu sadržaja vašeg websajta. Ovi elementi uključuju sledeće:
Elementi on page optimizacije sajta
Meta oznake: oznake naslova, meta opisi & meta keywords
Meta oznake su važne jer pružaju kratak i sažet rezime o sadržaju stranice. Oni su elementi koje će korisnici pregledati u pretraživačima i odlučiti da li da kliknu na vaš sajt.
On page optimizacija i meta oznake
Naslov oznaka ili Title tag su jedna od prvih Cues pretraživača i jedan od najuticajnijih faktora na stranu-da opisuju stranicu. Naslov oznake treba da bude privlačna i podstakne posetioce na pretraživačima da žele da kliknu na sajtu.
Title tag kakao ga najbolje iskoristiti
- 70 znakova maksimum
- Važne ključne reči na početku
- Treba da bude zanimljiv i privlačan
- Meta opisi se koriste da opišu stranicu i podstaknu da se klikne iz rezultata pretrage. Metaopisi imaju nešto manju težinu i ulogu u pozicijama u pretraživačima nego oznake naslova; Međutim, važnost ovog polja je interesantna u tome što može da dovede kvalifikovane posetioce na vaš sajt.
Meta opis treba da izgleda
- 150-160 karaktera maksimalno u opisu
- Izbegavajte duple meta opise
- Treba da bude zanimljiv i privlačan
- Treba da podstakne positica da klikne i uđe na vaš sajt
- Meta keywords se koriste da označi o čemu se radi na stranici.
Meta ključne reči najbolje prakse:
Izbegavajte gomilanje ključnih reči
Koristite samo ciljane ključne reči
HEADER TAGS na stranici sajta
Header oznake su HTML oznake koje se obično koriste za stranice zaglavlja. Često se koriste H1 tag za naslov članaka ili kada odvojiti kategorije na stranicama.
Pretraživači obično daju prednost stranicama sa H1 tagovima, jer to je ono što se prvo pročitate.
- To je jedan od najvažnijih izraza i rečenica na veb stranicama
- Pruža strukturu na stranicama bez strukture
- Poboljšava rangiranje pretraživača
Header tag najbolje prakse:
- Koristite fraze ključnih reči jednom u H1 tag
- Koristite H1 oznake posebno na stranicama konverzije
- Koristite H2 oznake ako postoji više sekcija na stranici
Optimizacija slike
Optimizacija slika se često previđa kao način da poveća saobraćaj na vašoj stranici, ali slike imaju veliku priliku da vam dovedu veliki broj posetilaca na sajt. Pretraga Slika je trend koji je u porastu već duže vreme.
On page optimizacija i slike prednosti:
- Uključuju alt tekst (alternativni tekst) sa ciljanim ključnim rečima
- alt tekt opisuje slike u HTML
- Image URL adrese treba da sadrži ciljane ključne reči
- Slika ne bi trebalo da bude prevelika ili će usporiti vreme učitavanja
- Optimizacija sadržaja & Keyword Densiti
Gustina ključnih reči i on page optimizacija sajta:
- Poboljšava rangiranje pretraživača
- Gradi poverenje i autoritet u korisnicima
- Pomaže razvijanju teme na sajtu
Sadržaj optimizacija i ključne reči gustine najbolje prakse:
- Gustina ključnih reči treba da bude oko 4-7% od ukupnog sadržaja stranice sa različitim varijacijama ključnih reči
- Ciljane ključne reči treba da se nalazi u celom sadržaju, posebno u prvom pasusu
- Izbegavajte gomilanje ključnih reči ili rizikujete kaznu
- Povećajte ključnim rečima značaj, stilizujte tekst, kao što su podebljavanje ili italing ciljane ključne reči
- Koristite nabrajanje kada pravite liste i nešto nabrajate
UNUTRAŠNjA POVEZIVANjE
Interna povezivanje je proces povezivanja sa jedne strane na sajtu na drugu stranu na istom domenu.
- To govori o pretraživačima da stranica je relevantna za određeni sadržaj
- To pokazuje pretraživačima da sajt smatra da su njeni stranice dragocene
- Smanjuje Bounce Rate podsticanjem klikova
- Jača ključne reči interno za tim stranicama
- Omogućava korisnicima i pretraživačima navigaciju kroz sajt
Kako da iskoristite najbolje unutrašnje povezivanje
- Kada linkujte sa jedne strane na drugu koristite ključne reči
- Izbegavajte fraze za linkove kao što su „Click Here“
HTML & XML Sitemaps
HTML & XML sitemap su dve različite stranice koje sadrže sve URL adrese za domen. One pružaju snimak strukture veb sajta i omogućava laku navigaciju na sajtu.
Razlika između HTML i XML Sitemap je jednostavna činjenica da su HTML sitemap napravljen za ljude i XML Sitemap-ovi su napravljene za pretraživače.
Mapa sajta prednosti:
- Pomaže search engine robotima da popišu vaš sajt
- Pomaže posetiocima da lakše pronađu informacije
- Ima sposobnost da obezbedi lakšu navigaciju unutar samog sajta
- Ukazuje na glavne teme na sajtu